dinsdag 2 september 2008














Dat was een tijd geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Ik ben op vakantie naar Slowakije geweest waar ik gelogeerd heb bij mijn oma. Met mijn moeder en mijn zus Amy ben ik daar maar liefst 6 weken gebleven. Mijn vader bleef 3 weken en kwam ons na 6 weken weer ophalen. Ik heb een leuke tijd gehad, alleen die reis was wat minder maar gelukkig zijn we onderweg veel gestopt zodat ik weer uit mijn stoeltje kon.


Voordat we naar oma gingen hebben we eerst de forum vriendinnen van mijn moeder bezocht in Bratislava. Zij hadden allemaal kinderen van mijn leeftijd. In Bratislava zijn we 3 dagen geweest en daarna gingen we naar Svidnik (geboorteplaats van mijn moeder).


Aan aandacht kwam ik daar niet tekort. Iedereen was heel blij om mij te zien. We gingen heel vaak op bezocht bij de tante van mijn moeder in Stropkov (een plaatsje 10 minuten van Svidnik) en daar kon ik gezellig in de tuin liggen en wilde iedereen met mijn lopen. Mijn zus en ik zijn deze vakantie wel ontzettend verwend. Wat een cadeautjes hebben we gehad.


Eigenlijk moest ik in Nederland een prikje krijgen maar omdat we in Slowakije zaten ging dat niet. Nu waren ze in het Slowaakse ziekenhuis zo aardig om me daar het prikje te geven. Leuk was het niet want ik ben er een dag goed ziek van geweest.


In Svidnik ben ik ook gedoopt. Dat was wel een hele belevenis. Mijn vader moest in de kerk slowaaks praten (hahaha). Na de doop kwam de familie van mijn moeder in een hotel tezamen om daar lekker te eten en vooral te drinken. Mijn vader had de smaak te pakken en hield hier een toespraak in het slowaaks.


Mijn oma vindt het zo jammer dat ze mij en mijn zus niet zo vaak kan zien dus heeft ze maar een computer aangeschaft met een webcam. Nu kan ze me toch zien opgroeien van een grote afstand.


Op de weg naar Nederland zijn we blijven overnachten in een duits plaatsje Strubing. Een heel leuk klein plaatsje waar we in een 4-sterren hotel zaten met een stoomcabine in onze suite.


Terug in Nederland ben ik bijna 4 maanden oud en ondertussen 6100 gram.

Geen opmerkingen: